3 tips voor meer Balans

Balans in het leven, fijn als het er is! Balans tussen spanning en ontspanning, bewust en onbewust. Op die manier blijf je blij en fit. Misschien ben je de balans even kwijt, lees dan vooral verder hier volgen tips voor meer balans.

  1. Leef minder gehaast – veel mensen hebben tegenwoordig haast er moet veel gebeuren in relatief weinig tijd. Als je jezelf hierin herkent, weet dat je dit jezelf aandoet. Maak keuzes in waar jij je tijd aan wilt besteden. Door een aantal zaken niet meer te doen, krijg je meer tijd om belangrijke zaken met aandacht te doen en zonder haast. Het brengt jou meer rust en minder haast.
  2. Mediteer elke dag en plan me-time – door even een moment voor jezelf te plannen, breng je de aandacht terug naar jezelf, zorg je voor een persoonlijk pauzemoment en merk je daarna dat je weer fitter bent en meer concentratie zal ervaren. Dagelijks even 15 minuten even helemaal niets hoeven en even totaal niets doen, lekker even voor je uit staren met een kop koffie of thee. Genieten!
  3. Stop met piekeren en focus op het nu – piekeren kan je erg bezig houden maar het brengt je nergens. Piekergedachten gaan vaak terug naar het verleden of de toekomst en voorspellen de toekomst of willen gedane gebeurtenissen veranderen. Het verleden kun je niet meer veranderen en de toekomst is nog niet aanwezig en ligt dus niet vast. Je kunt alleen verandering aanbrengen in het nu, puur dit moment. Door meer in het nu te leven, leef je meer bewust, pieker je minder en voel je beter wat er in jezelf omgaat.
cropped-IMG_20210319_152424-scaled-3.jpg

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.